Alla inlägg under april 2009

Av Sting och Blicka - 25 april 2009 16:38

Matten gav mej en såndär pytteliten burk blötmat igår. Och då blev jag förstås lite lös i magen också, så morse när jag hade varit på lådan så hade jag bajs hela vägen ner på benen. Så då satte de mej i badkaret och duschade och duschade. Och sen har jag blivit kammad halva dan, när pälsen torkat. Tre gånger har matte kammat mej, så nu är jag så FIN! Och mitt vita är vitt igen, inte grådassigt :) Förresten tycker matte att jag är en ohyggligt snäll katt, som bara ligger still när hon kammar och kammar...

Fast när hon vänder mej på rygg och vill kamma magen så får hon inte hålla på såå himla länge. Fem minuter får räcka.

Matte har börjat fundera på att spara mitt avkammade hår, och antingen tova det, eller spinna det till garn. Då tänker hon sticka vantar av det sen...härliga vantar blir det av kattgarn, säger hon!

Vilken knäppgök!


---


Förresten har matten börjat hitta vilka små godbitar man kan ge till mej...kallrökt skinka duger, i små skärvor. Brieost kan jag också ta ibland. Men det är allt. Än så länge...

Av Sting och Blicka - 19 april 2009 14:22

...och då tycker hon ju också att det vore synd om mej, ifall hussen skulle råka få ett jobb. Så nu har hon börjat använda ord som "kattunge", "kompis" och "sällskap"...Hussen har läst i en bok att katter är sig själv nog...men matten håller inte med när det gäller mej. Vi får väl se hur det blir...

Av Sting och Blicka - 15 april 2009 07:28

Jag har hittat en ny, jätterolig leksak hemma. Det är nåt som matte och husse kallar "piprensare" som ser ut som råttsvansar. De är ihopsatta till en fyrkant och väger nästan ingenting. Därför sprätter den iväg så himla kul när jag petar på den....


Matten tycker nu igen att jag är en smart katt - det är ju inte kul att leka med saker om jag inte får leta efter dem. Så, jag jobbar med att peta in saker under mattorna, och sen letar jag efter dem och när jag hittat dem så jagar jag dem runt i huset. Sen - när jag fångat dem - springer jag med dem till vardagsrumsmattan och försöker peta in dem där igen. Matte skrattade som en tok igår när hon satt och tittade på mej där jag ansträngde mej som en hamnsjåare för att få in piprensargrejjen under mattan.

Av Sting och Blicka - 10 april 2009 17:57

och äntligen har hon tagit sig tid att slänga in bilderna i datorn, så nu kommer några stycken här. Förresten gick resan rätt så bra, jag jamade nästan hela vägen till Sundsvall, och nästan hela vägen hem igen. Men det gick bra att vara hos matte-systern. De hade jätteroliga soffor att springa i...hoppas jag inte lämnade några märken med mina klor!


Så här ser jag ut när jag tvättar och putsar mej. Onaturligt mjuk i ryggen, tycker matte. Och husse kläckte nåt skämt som jag inte förstod...




Husse tror att den här fåtöljen är hans, men det är den inte. Så när han sätter sig i den sättar jag mig också där, och stirrar ut honom. Ilband funkar det...




Här leker lillmatten med mej - jag jagar ett måttband, såklart bara för att göra henne glad...




Det här tyckte matten såg så kul ut - jag var helt utsjasad efter allt lekande, och bara somnade tvärt.




Trappan till övervåningen är ett himla bra ställe att ligga och lurpassa på familjen. Det är brandvarnarn du ser upptill till höger...





Jag har fått börja gå ut också, i koppel. Så här spännande är det när familjen är ute och jag också vill gå ut...




Det finns så himla många intressanta dofter, så nosen går som ett par segel på en båt, säger matte...




Här där jag bor finns det många katter som är sådär lössläppta...och går ute utan koppel. Ibland kissar de på mitt altanräcke och då måste jag ju noga undersöka vad det handlar om...




Idag var husse och matte ute och städade, och jag vågade inte vara ute med dem för de skramlade och sopade och hade sig, så jag stannade inne. Här sitter jag och konverserar med husse genom fönstret...




Jag har ju inte varit ute så himla mycket ännu, ute på gräsmattan är det nog andra eller tredje gången jag varit ute, idag. Så, jag brukar försöka hålla låg profil - med kroppen - men eftersom jag är så nyfiken så hamnar huvet så här högt ibland...Låg bak - hög fram...




Och här hade jag precis missat en fluga som flög iväg...lite snopen kände jag mig då...

Av Sting och Blicka - 5 april 2009 09:21

...och långt ska jag åka också. Nästan till stan där jag föddes.


Matte och husse är lite oroliga för hur det ska gå, men jag tror det kommer att gå fint.


Postar lite bilder när vi kommer hem igen, på tisdag eller onsdag.

Ovido - Quiz & Flashcards