Alla inlägg under oktober 2009

Av Sting och Blicka - 22 oktober 2009 14:50

   Nu har Blicka börjat bajsa på golvet igen. Sista veckorna har det varit bajs på badrumsgolvet varenda morgon när vi stigit upp, i morse undantaget. Rynkar på näsan

Återigen har vi börjat flytta runt lådan, och tvätta med citrondoftande tvättmedel i badrummet. Annars använder vi mest såpa.

Hennes "korvar" är ganska hårda, och vid nåt tillfälle har det varit rent knortar, så det kanske är så att hon är hård i magen och det gör ont att bajsa, och hon därför sätter sig på golvet...? Dessutom kräks hon nästan varje dag, bara mat, nästan aldrig hår. Vet:en trodde att hon kanske har magkatarr...


Sting fortsätter att vara lös i magen i stället, så i förrgår köpte jag en påse Hills prescription diet i/d, som ska funka för bådas magar och ska köra det strikt - de får inte ens få sina älskade öljästtabletter så länge vi väntar på magförbättring. Sen tyckte vet:en att man håller fast vid märket Hills i stället för att gå tillbaks till Royal Canin. Och det är väl bra så. RC:s foder som vi kört är fiskbaserat och det är inte helt ovanligt med fiskallergi hos katter, tydligen.

Bättre då med ett foder som är baserat på kyckling eller kalkon, kanske.


De fortsätter också att puckla på varandra med jämna mellanrum, men lika ofta leker de - jagar varandra runt i rummet, uppför trappan, nerför trappan, över möbler och under möbler. Just nu ser jag något ganska ovanligt - båda katterna ligger här på skrivbordet bredvid mej när jag sitter här och skriver. Gulligt!

Av Sting och Blicka - 6 oktober 2009 18:14

...börjat fundera på om hon ska ställa ut mej...Sting tänker hon inte ställa ut eftersom han är lite feltecknad, men jag, jag är ju i det närmaste perfekt...och nu börjar jag bli fin i pälsen också. Men, matten satt och läste om hur man ställer i ordning en raggis inför utställning, och då ändrade hon sig, tror jag...


/Blicka

Av Sting och Blicka - 6 oktober 2009 10:13

Det är så mysigt att få vara ute på altanen tycker vi. Då kan vi sitta där och vädra efter alla goda dofter i luften, nosarna går som flaggspel säger Tjockmatten.

Jag - Blicka - tycker att det är så spännande att jag brukar inte vilja gå in, förrän Tjockmatten tjatat ett par gånger - jag brukar låtsas att hon inte finns. Jag är lite småsugen på att gå ut på gräset också, men jag vågar inte riktigt för om jag hoppar ut på gräset så kommer antingen Tjockmatten eller Hussen farande som ett jehu och säger psst psst åt mej, och det är ju så läskigt när de gör det!

Och inte har matten lyckats ta några bilder på länge heller - hon säger att hon inte har laddat kamerabatterierna. Hon säger varje dag att hon måste ladda kamerabatterierna nu, för hon tycker att vi har så fina pälsar nu - Stings krage har blivit jättestor, och min päls börjar komma tillbaks efter att jag blev kastrerad i våras så då kan hon väl för sjutton ta och plocka fram di där batterierna då!

Sting och jag bråkar fortfarande nästan varje dag, och det är lite jobbigt.


/Blicka


Matte här: Blicka har börjat bajsa på golvet igen, men den här gången vet vi inte riktigt vad det beror på - skulle kunna hänga ihop med att Husse fått jobb och är borta på dagarna nu, och det bara är jag som är hemma och arbetslös. Jag har ju heller inte lika mycket tid att leka med dem eftersom jag pluggar halvtid jämte arbetslösheten och måste använda timmarna Lillmatte är på skolan till att jobba med mina studier, och leta efter jobb.

Nå, det är i alla fall ingen större kattastrof så länge hon bajsar på toagolvet - det går att göra rent. Värre är det om det blir i soffor eller sängar...


Ovido - Quiz & Flashcards