Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Vara ute!

Av Sting och Blicka - 6 oktober 2009 10:13

Det är så mysigt att få vara ute på altanen tycker vi. Då kan vi sitta där och vädra efter alla goda dofter i luften, nosarna går som flaggspel säger Tjockmatten.

Jag - Blicka - tycker att det är så spännande att jag brukar inte vilja gå in, förrän Tjockmatten tjatat ett par gånger - jag brukar låtsas att hon inte finns. Jag är lite småsugen på att gå ut på gräset också, men jag vågar inte riktigt för om jag hoppar ut på gräset så kommer antingen Tjockmatten eller Hussen farande som ett jehu och säger psst psst åt mej, och det är ju så läskigt när de gör det!

Och inte har matten lyckats ta några bilder på länge heller - hon säger att hon inte har laddat kamerabatterierna. Hon säger varje dag att hon måste ladda kamerabatterierna nu, för hon tycker att vi har så fina pälsar nu - Stings krage har blivit jättestor, och min päls börjar komma tillbaks efter att jag blev kastrerad i våras så då kan hon väl för sjutton ta och plocka fram di där batterierna då!

Sting och jag bråkar fortfarande nästan varje dag, och det är lite jobbigt.


/Blicka


Matte här: Blicka har börjat bajsa på golvet igen, men den här gången vet vi inte riktigt vad det beror på - skulle kunna hänga ihop med att Husse fått jobb och är borta på dagarna nu, och det bara är jag som är hemma och arbetslös. Jag har ju heller inte lika mycket tid att leka med dem eftersom jag pluggar halvtid jämte arbetslösheten och måste använda timmarna Lillmatte är på skolan till att jobba med mina studier, och leta efter jobb.

Nå, det är i alla fall ingen större kattastrof så länge hon bajsar på toagolvet - det går att göra rent. Värre är det om det blir i soffor eller sängar...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sting och Blicka - 23 maj 2011 22:23

Mattarna och Hussen är så sugna på att ge sig iväg en vända till Italien i sommar. Men, ett problem har uppstått... Det finns ingen kattvakt, och kattisarna kan inte vara på pensionat! Varför de inte kan vara på pensionat? Jo, de måste vara vacci...

Av Sting och Blicka - 4 mars 2011 20:42

Mer och mer blir det tydligt vem det är som bestämmer här i huset av kattisarna. Blicka har blivit den självklara härskarinnan, men Sting gör ideliga försök att utmana henne om makten. Då och då nedlåter hon sig till att acceptera att han slickar hen...

Av Sting och Blicka - 3 november 2010 18:40

Hon är sååå sugen på att skaffa en hund. Har ni hört?!? En HUND!?! En sån där dreglande, rumpsniffande, skällande historia!   En eurasiervalp tjatar hon om. Som om inte vi skulle vara TUSEN gånger bättre än en sån där ögontjänande, knätofs?!? F...

Av Sting och Blicka - 12 augusti 2010 21:18

...så sakteliga. Det blir tydligt när man ser såna här saker:     Vi hade köpt en nytt vardagsrumsbord, och tillfälligt lagt ner kartongen på vardagsrumsgolvet. Blicka intog den genast, med självklarhet. Sting fick vackert hålla sig på k...

Av Sting och Blicka - 29 juni 2010 23:01

Det gick ganska bra, resandet. Matte hade köpt nåt som hette Serene-Um, och gett oss. Oklart om det funkade, eller vi blev lugnare ändå. Vi skrek bara de första tolv milen, sen pep vi bara lite då och då... När vi kom upp till stugan var det inte s...

Ovido - Quiz & Flashcards