Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Sting och Blicka - 11 februari 2009 18:47


...så himla skönt i soffan, på kudden. Matten skrattade som en galning, och lät kameran blixtra igen...Hon tyckte att jag såg ut att inte ha nån hals...



Hon tyckte också att det var kul att visa hur vig jag är - fast hon påstår att jag måste nog vara fet, eftersom jag har lite svårt att nå åt rumprosen...

Kolla förresten in mina snygga tasstofsar - såna kan inte alla katter skryta med!



Dessutom blev hon helnöjd när hon insåg att hon lyckats fånga min skära tungspets på bild...den är faktiskt rätt söt...även i mina ögon ;)



Den där som håller i mig härovanför - det är hon som kallar sig Lillmatte...Hon vill hemskt gärna hålla i mig, och jag är ju inte så förtjust i att ligga i famnen då...så då brukar jag jama lite och peta till henne med tassen i ansiktet så hon ska förstå att jag vill bli släppt. Men jag är noga med att dra in klorna så hon inte gör illa sig...men vill ju trots allt vara en vänligt sinnad härskare...



Och såhär ser jag ut - i helbild. Min teckning är bicolour (men jag inte helt perfekt för ena benet är lite brunt), och min färgställning är som ni kan se vit, och brun (eller seal som det kallas på engelska...)

De tycker att jag är en stor katt här i huset - från golvet upp till ryggen ovanför frambenen (mankhöjden om man pratar om en häst) är ungefär 30 centimeter, och om jag lägger mig ner och ligger avslappnad utsträckt är jag 70 cm lång - sträcker jag på mej är jag mer än 80 centimeter. Matten blev lite halvchockad när hon satt här vid skrivbordet, och jag stod bredvid henne - jag la framtassarna på bordskanten och sträckte upp nosen över bordskanten...så - jag är nog en rätt stor katt, kanske...

Av Sting och Blicka - 11 februari 2009 07:55

...i rumpan på sistone. Matten tyckte det såg väldans kladdigt ut, så hon tog och tvättade mig lite i rumpan - med den följden att hon fick ut en propp i en av mina analsäckar, och nu kladdar det rejält...

Men det gör mindre ont...

Ovido - Quiz & Flashcards