Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Sting och Blicka - 24 februari 2009 14:51

Mina nya människor har börjat lära sig mina rutiner nu - jag sover hela nätterna och hela dagarna, men leker några timmar på morgonen, och några timmar på kvällen...

De tycker att jag är jättevacker... se själv:




Ibland när jag sover så brukar jag snarka. Matte säger att jag härmar henne, ibland när jag ligger och sover som på bilden nedan:




De gillar att leka med mej. De har upptäckt att band i olika varianter - förutom lätta små bollar - är mina bästa leksaker. Här leker vi med ett grönt litet snöre, Lillmatten och jag:




Ibland tycker jag att de leker för lite med mej. Då brukar jag försöka döda fåtöljen som matten gillar att sitta i:


Då brukar de fatta galoppen...


Matten tycker att det är kul att busa med mej ibland - hon krafsar mej på magen eller bakbenen med min hand, och då låtsas jag döda hennes hand. Hon har jämt en massa rispor och blåmärken på högra handen (för det är bara den jag får låtsasdöda) eftersom jag är en rätt stor, stark katt...

På den här bilden har jag fått tag i hennes tröja när jag försökte få tag i handen...Visst ser jag farlig ut :)


Ovido - Quiz & Flashcards