Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Sting och Blicka - 17 maj 2009 18:31

...av Blicka får duga för ögonblicket...


Hon är alltså en blå mitted ragdoll (mitted betyder vita tassar och vit haka :)


Urgulligt!

(Dessutom är hon en knäkatt till Lillmattes stora lycka! Hon har legat i hennes knä i 30 minuter på raken nu...)

Av Sting och Blicka - 17 maj 2009 18:20

Hon måste vara jättetuff, den tjejjen, för hon var inte ett dugg nervös när hon kom hit, som jag var då i januari. Jag bodde ju i kattlådan i flera dagar, men Blicka har redan gjort stället till sitt. Hon satte mej på plats också, efter ett par timmar...då låg hon ett par steg ovanför mig i trappen, och när jag försiktigt huk-smög mej framåt för att nosa på henne, så fräste hon åt mej och dängde till mej med tassen...Vicken tjej!


Matten ska ladda kamerabatterierna, sen kommer här bilder!


Och förresten - det blir inget av med att kalla henne för Cassie - hon passar så bra att heta Blicka, så Mitt-emellan-matten har gått med på att behålla hennes namn. (Lika bra det, tycker Stormatten, som gillar namnet Blicka)

Ovido - Quiz & Flashcards